فريب سيستم‌هاي امنيتي با چهره‌هاي سه بعدي

طراحي وب سايت و نرم افزار هاي تحت وب و ويندوز

فريب سيستم‌هاي امنيتي با چهره‌هاي سه بعدي

۱۷ بازديد

سيستم تشخيص چهره يكي از روش‌هايي است كه براي افزايش امنيت در حوزه‌هاي مختلف كاربرد دارد. اما به نظر مي‌رسد اين سيستم نيز به طور كامل ايمن نيست. به تازگي مشخص شده است كه با استفاده از چهره‌هاي سه‌بعدي ساخته شده از تصاوير فيسبوك، مي‌توان سيستم‌هاي امنيتي را فريب داد.

اخيرا تيمي از محققان دانشگاه كاروليناي شمالي نتايجي را در اختيار كمپاني‌هاي توسعه‌دهنده‌ي سيستم‌هاي امنيتي قرار داده‌اند كه نشان مي‌دهد اين كمپاني‌ها مسيري طولاني را براي ارائه‌ي يك سيستم كامل و بي‌نقص پيش رو دارند. اين محققان نشان داده‌اند كه چگونه با استفاده از چهره‌هايي كه به صورت كامپيوتري و به شكل واقعيت مجازي رندر شده‌اند، مي‌توان سيستم‌هاي امنيتي را فريب داد. ضمن اينكه آنها با ساخت مدل‌هاي سه‌بعدي با استفاده از تصاوير موجود در شبكه‌هاي اجتماعي نظير فيسبوك، سيستم‌هاي امنيتي مبتني بر تشخيص چهره را به چالش كشيده‌اند.

اين تيم تحقيقاتي با استفاده از جعل هويت ديجيتالي واقعي و روش‌هاي ديگر، تصاوير موجود از ۲۰ داوطلب در منابع آنلاين را جمع‌آوري كردند. سپس مدل‌هاي سه‌بعدي از چهره‌ي داوطلبان ساخته شد و در ادامه حركات صورت و بهينه‌سازي‌ صورت گرفته روي چشم افراد نيز به آن اضافه شد تا حركات آنها در مقابل دوربين واقعي به نظر برسد. در مراحل بعدي براي رسيدن به نتيجه‌ي مطلوب از چهره‌ي كامل، قسمت‌هاي مورد نياز شامل سايه‌ها و بافت‌ها را نيز بازسازي كردند. نكته‌ي جالب اينجا است كه برخي از داوطلبان از بين محققان امنيتي انتخاب شده بودند و اين تيم تحقيقاتي تنها توانسته بودند تصاوير بي‌كيفيتي را از آنها در منابع آنلاين پيدا كنند.

 

براي كسب اطلاعات بيشتر به لينك زير مراجعه كنيد:

ادامه مطلب

شماره تماس:

021-44979541

021-44978540

www.siarco.com


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.